27 februari 2012

"Silverboken"- Gull Åkerblom


-SPOILERVARNING!-


Info om boken:
Skriven av Gull Åkerblom,
Utgiven av Opal förlag 2012. 
318 sidor. 
Fortsättning på ”Silverkniven”.
Bokens handling:
Edits bästa vän Sofia som hon träffade under ridlägret i Råkekullagården har slutat svara när Edit ringer. 
Hon tänker att Sofia inte vill veta av henne för att hon har fått nya vänner nu när hon börjat på sin nya Ridutbildning.
Edit bär alltid med sig sina silverknivar i ryggsäcken om mörkret skulle komma tillbaka och Morfar tjatar alltid på att hon måste minnas sitt uppdrag.
Ett besök mitt i natten får Edit att inse att ondskan kommer komma tillbaka och dom har Sofia.
Betyg:
Boken är helt okej men jag tycker dock att den är lite rörig. Jag föredrag faktiskt första boken före denna. Men om man har läst första boken är detta en bok som du faktiskt borde läsa. Om du inte har läst första boken tycker jag faktiskt att du ska göra det först. 
3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!