5 mars 2012

"Den förbjudna skogen" - Brandon Mull

Info om boken:
Skriven av Brandom Mull
Utgiven av Rabén & Sjögren 2010
320 sidor.
Första boken i en serien Fablehaven som är i (hitintills) tre delar. (Del 2 "Aftonstjärnans hämnd" och del 3 "I skuggornas makt")

Handling:
Boken handlar om 14-åriga Kendra och hennes 12-åriga lillebror Seth. Deras föräldrar ska på lyxkryssning i två veckor och under tiden ska syskonen få bo hos sin farmor och farfar. Det börjar dock hända konstiga saker direkt. När dom kommer dit så finns det skyltar med text som: "Inkräktare torteras!" och så får dom utegångsförbud nästan direkt trots att dom inte gjort någonting! Men det dom inte vet är att deras farfar är föreståndare för det magiska reservatet Fabelhaven, och när dom lyckas reta upp älvorna börjar ett farligt äventyr ingen av dom tänkt sig.

Betyg:
Åå jag kan nästan inte sätta ord på hur mycket jag tycker om denna bok. Det är ren och skär besvikelse när den tar slut och jag vill bara ha mer! Den har allt man kan tänkas önska som läsare och jag tappar inte intresset en enda gång! 5/5

2 kommentarer:

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!