20 maj 2012

Aftonstjärnans hämnd - Brandon Mull

-SPOILERVARNING!- 
(Det var väldigt länge sedan som jag läste boken bara så ni vet)

Första meningarna i boken:
(Kan tyvärr inte få tag på första meningarna i boken.)

Info om boken:
Skriven av Brandon Mull
Utgiven av Rabén&Sjögren 2011
386 sidor
Andra delen i Fablehaven serien (Första delen: Den förbjudna skogen)

Bokens handling:
Kendra och Seth har återvänt till sitt normala liv, eller ja. Normalt är det ju inte, Kendra upptäcker att em mycket mycket ful Koblod har infiltrerat hennes klass och att han har trollbundit alla. Kendra vet dock att han är en bedragare eftersom att hon blev kysst av älvorna innan hon åkte ifrån sin farmor och farfar. Utanför skolan så träffar Kendra och Seth en man som säger att han kan hjälpa dom med deras Koboldproblem. Seth hjälper mannen att hämta en gammal staty i ett bårhus och nästa dag är Kobolden bort. Problemet är bara att Seth genom att röra statyn har väckt Olloch Frossaren -En urgammal demon vars främsta mål är att äta och äta och äta ändå tills han kan äta upp den som väckte honom- till liv. Samtidigt så planerar Aftonstjärnans sällskap att slå till mot reservatet och Kendra och Seth vet inte längre vem som är vän och vem som är fiende.

Betyg:
När jag öppnade boken tänkte jag att den aldrig ALDRIG skulle leva upp till mina förväntningar, men det gjorde den. Boken är så underbart bra, en sidvändare på hög nivå som man aldrig vill ska ta slut. Boken är en av dom mest fantastiska sommarböcker som jag någonsin läst och alla borde läsa den.
5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!