29 juli 2012

Dansfabriken, STREET - Eva Susso

Bokens första meningar:
Marko tålde inte när Melina tystnade och drog sig undan honom. Han rörde vid hennes axel.
"Sover du, Mel?"
"Jag drömmer"

Info om boken:
Skriven av Eva Susso
Utgiven av Rabén&Sjögren 2010
186 sidor
Första delen i Eva Susso's serie Dansfabriken

Bokens handling:
Melina:
En dansmaskin, inget och ingen kan stoppa henne. Hon ska bli stjärna!
Marko:
Dansar och ser ut som en gud.
Partar och hånglar gärna.
Bästis med Melina.
Rafael:
Är ny, har en alkis till pappa och vet inte riktigt vad han känner för Melina.
Terese:
Bortskämd, rik, envis, faller för grupptrycket, börjar 8:an snart. 
Känner att hon måste bli vän med Melina, på något sätt.

Betyg:
Jag fick den här boken förra sommaren när jag gjorde "Sommarboken" förra sommaren. Först var jag helt superanti mot den här boken. Den har bara legat i min bokhylla i snart ett år. Jag har försökt att ge bort boken, att låna ut boken, men den har kommit tillbaka! Men när jag tänker efter så kanske det var bra.
Jag tycker om boken väldigt mycket, den är enkel och rolig och en skön bok att läsa. Väldigt lättläst och det är det faktiskt skönt att ha en bok som är ibland.
Jag tror att man skulle uppskatta boken lite mer om man gillade dans (Vilket jag inte gör) eftersom att dom pratar om olika danssteg och takter.
4/5

4 kommentarer:

  1. Heej~ Nu är tävlingen avslutat och vinnaren presenterad!! Gå in och kika, och snart snart snart kommer det en ny tävling ^.^ Tack för att du var med!!

    SvaraRadera
  2. Har funderat på att läsa den här boken ett tag, men jag är inte så intresserad av dans så ... Vi får se hur jag gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt skön att läsa, väldigt enkel att förstå med ett enkelt språk. En skön paus om man läser svåra böcker. Läs den! :D

      Radera

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!