23 juli 2012

Mycket mer än så - Sarah Dessen

Bokens första meningar:
Alla mejlen började likadant.
Hej Auden!!
Det var det extra utropstecknet som störde mig. Min mamma skulle ha kallat det svulstigt, yvigt, överdrivet. Själv tyckte jag bara att det var irriterande, precis som allt annat hos min styvmamma Heidi.

Info om boken:
Skriven av Sarah Dessen
Utgiven av Rabén & Sjögren 2011
Orginaltitle: Along for the ride
Översättare: Jan Risheden

Bokens handling:
Ingen är perfekt, med Auden är nog så nära perfekt som man kan komma. Hon är duktig i skolan, tar ansvar och är trevlig. Men Auden känner sig instängd, hon känner sig pressad av alla krav och hon har inte sovit en hel natt sen hennes föräldrar skiljde sig, istället så kör hon omkring, dricker kaffe och bara kör. Men när hennes pappa och hans nya fru bjuder in henne att bo i deras hus vid stranden så tvekar hon inte, och det blir sommaren då hela Audens tillvaro förändras.

 
Betyg:
Jag har hört så mycket gott om denhär boken, så jag måste säga.. Jag är besviken, boken är väldigt bra, det är den. Den har allt som jag vill att en bra sommarbok ska vara, men nää..
Eller joo, men ja.
Boken är superbra, inget annat kan sägas om den. Men jag blev ändå besviken.
Jag tyckte att slutet var lite osammanhängande, att det gick lite snabbt. Och så blev jag lite förvirrad över Audens relation med Eli, det kändes som om man aldrig riktigt fick veta.
4/5

Sen  har jag en sak till som jag vill säga om boken men jag vet inte riktigt hur så nu kommer det bara.
Jag hatar den jäkla handen på framsidan! Så nu var det sagt. Det ser ut som en manshand! Seriöst! Jag har stört mig på det enda sedan jag köpte boken.
Jag vill inte typ, förolämpa personen som äger handen eller så men nää. Den passar INTE in på omslaget.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Tycker samma sak! :-)

    Köpte också denna boken eftersom jag hört en massa gott om den, men den var faktiskt inte så bra som jag trodde. Det kändes som om handlingen aldrig kom någonstans och när någonting väl hände så var det precis som om författaren inte visste hur hon skulle avsluta handlingen, så det blev bara pannkaka av det. Man tänkte "Ja, nu händer något!" och några sidor senare "Men... neej..". Typ. Tror definitivt det hade kunnat bli en bra bok, men handlingen är lite torftig och jag vet inte vad författaren egentligen vill ha sagt med den. Helt okej bok i sin helhet men ändå rätt så trisst. Haha!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!