22 oktober 2012

Tudor & Konta, Monsterdansen - Annika Widholm & Mina Nilsson

Info om boken:
Skriven av: Annika Widholm
Bilder av: Mia Nilsson
Utgiven av Berghs förlag 2012 (Tack för boken!)

Handling:
Tudor och Konta är bästa vänner. Tudor är väldigt blyg och rädd för det mesta, men det är han inte när han har Konta med sig. Konta är längre än alla och ett år äldre, men dom går ändå i samma klass. Det tycker Tudor är bra. En dag när klassen ska till ett museum för uppstoppade djur så tappar Tudor bort klassen, och ett monster lurar i skuggorna.

Betyg:
Jag som tonåring tycker att boken är väldigt barnslig, men jag tycker att det är bra!
Den är mysig och rolig och riiktigt läskig på sina ställen (kan jag tänka mig..)
Om ni har mindre barn så rekommenderar jag den verkligen!

2 kommentarer:

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!