10 november 2012

Skuggkrigarna - Torsten Möller

Bokens första meningar:
Det heliga lander 1204 E. Kr. 
Det var varmt, trots att solen var på väg ner svettades Gueffroy ymnigt. Han lyfte sin vattensäck till läpparna och drack girigt, vattnet var varmt med smakade ändå underbart.

Info om boken:
Skriven av Torsten Möller
Utgiven 2012, inget förlag (Ehm, Tack tecknarens mamma för boken, eller ja, tack Torsten, eller, TACK!)
326 sidor

Bokens handling:
När William tar upp halsbandet från havets botten så kan han inte föreställa sig vad som kommer hända efter. En mystisk kvinna vid namn Naid besöker hans drömmar och förklarar att han är utvald att besegra mörkret, skuggorna som terroriserat världen i århundraden. Med halsbandets hjälp så ger han sig ut på en resa i Europa för att hitta allierade och för att besegra skuggorna.

Betyg:
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna bok. Den är stundtals lite seg men på det hela taget väldigt bra. Själva handlingen älskar jag, -den är väldigt spännande och lite udda- men ibland så är det något som "segar sig" lite.
Jag tror att jag skulle uppskattat boken ännu mer och jag hade gillat historia eftersom att Torsten använder väldigt många historiska referenser.
Men trots att den är lite seg ibland så är den en väldigt bra bok och "fin" bok.
3/5 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!