14 februari 2013

Alla hjärtans dag - Böcker och kort!

Glad alla hjärtans dag alla kära läsare! (och okära för den delen, men jag älskar er alla.)
Jag hade tänkt att göra som Bokbi och tipsa er om lite kärleksböcker, samt några riktigt (enligt mig) roliga och lite halvdåliga Alla hjärtans dags kort!


"Vad mina vänner inte vet" och "Vad min flickvän inte vet" av Sonya Sones.
Två uuuunndeeeerbaaaaraaaa böcker, skrivna på vers. 
Du bör nog vara lite "äldre" när du läser dom. Jag tror att jag var 11 eller 12 år (tror jag? Hade dom ens kommit ut då?) när jag läste dom för första gången, men jag rekommenderar att du är över 13 år..


Sarah Dessen, drottningen över kärleksböcker? Jag har bara läst en bok av henne (den här, hehe) och den är riktigt mysig. Kärlek, sommar och mycket annat.


Nick & Norahs oändliga låtlista - Rachel Cohn & David Levithan
Denna bok tjänstgör som min alla hjärtans dag läsning, och jag tycket att den sköter sitt jobb riktigt bra.
Musik, kärlek och tankar, väldigt mycket tankar.


Den andra Will Grayson - John Green & David Levithan
Jag VISSTE att jag hade hört namnet Levithan någonstans när jag köpte Nick och Norahs oändliga låtlist! Insåg nu att det var från denna bok!
Kärlek, missförstånd, internetidentiteter, Triny Cooper och två killar med samma namn. Kan det bli bättre?


John Green är en av dom coolaste författarna som lever, tycker jag. Han skriver så att det känns viktigt, och det känns som om han förstår mig.
Det kanske inte är en storslagen kärlekshistoria (eller jo, kanske) men den är så fin och tankfull och underbar. Inte en typisk kärleksbok, men jag tycker den passar inte här ändå.

Och vem tycker inte om alla hjärtans dag kort? Här är några som jag tycker är extra bra och nördiga, jag har till och med skrivit ut några till mina vänner, gör lika dant vetja!

(Alla korten förutom den på Gollum är tagna från tumblr.com,)

Glad alla hjärtans dag önskar Bokbuse!

2 kommentarer:

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!